افزایش طول عمر با تغذیه مناسب رابطه مستقیم دارد

وی گفت: شکل هرم به نحوی طراحی شده است که قاعده آن یعنی قسمت پایین هرم شامل غلات و مواد نشاسته‌ای است و توصیه می‌شود که بیش از هر غذای دیگری مصرف شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: گروه بعد سبزی‌ها و میوه‌ها هستند که تنوع زیادی دارد و به ویژه در کشور ما نیز در فصول مختلف امکان دسترسی به حداقل چند نوع از انواع سبزی و میوه وجود دارد.

وی اضافه کرد: در خصوص گروه گوشت‌ها و شیر که منابع مهم پروتئینی و ویتامین‌ها هستند، باید به میزان مصرف توجه کرد و واحدهای دریافتی را محدود کرد. زیرا این غذاها چربی و کالری زیاد دارند و بالاخره مثلث کوچک رأس هرم چربی، روغن‌ها و شیرینی‌ها است که در مورد کاهش مصرف آن توصیه‌های زیادی شده است.

حسینی اضافه کرد: برای پیشگیری از سرطان‌ها، بیماری‌های قلب و عروق، دیابت و افزایش طول عمر تغذیه مناسب بسیار اهمیت دارد. اینکه چه می‌خوریم، چگونه و چه مقدار می‌خوریم بر سلامت جسم و روان ما تأثیر بسزایی دارد. امروزه ارتباط بیش خوردن و چاقی با بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها، بیماری‌های مفصلی مثل آرتروز، بیماری‌های کیسه صفرا و نقرس کاملاً اثبات شده است.

/ 0 نظر / 67 بازدید