مصرف «سویا» موجب کاهش گر گرفتگی در زنان یائسه می‌شود

این متخصص تغذیه افزود: برای حفظ میزان چربی خون در محدوده طبیعی و سالم، میزان مصرف چربی‌های اشباع در رژیم زنان از طریق کم کردن مصرف گوشت قرمز، تخم پرندگان و محصولات شیری پرچرب باید کاهش پیدا کند.
وی اضافه کرد: کاهش مصرف سدیم، پروتئین و کافئین می‌تواند به حفظ ذخائر کلسیم کمک کند. از مصرف سیگار، الکل و ترشی زیاد پرهیز شود. ورزش کردن آزاد شدن اندورفین را زیاد می‌کند که منجر به بهبود درد و خوشحالی افراد می‌شود.
اطروشی گفت: زنان یائسه روزانه حدود30 تا 45 دقیقه ورزش سبک به همراه تنفس عمیق داشته باشند. قدم زدن، شنا و دوچرخه سورای فشار کمتری را بر مفاصل وارد می‌کند و برای این سن مناسب است.
                                                                           

                                                                                خبر گزاری فارس

/ 0 نظر / 25 بازدید