روزه قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

وی گفت: روزه‌داران بهتر است حداقل یک هفته تا 10 روز قبل از ماه مبارک رمضان میزان مصرف مواد قندی را به تدریج کاهش دهند و از قندهای طبیعی مثل میوه‌ها، خشکبار، انواع مغزها مثل بادام، گردو و پسته استفاده کنند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید هورمون‌ها از اثرات بلند مدت روزه‌داری به شمار می‌روند که می‌توان آن‌ها را در افزایش سطح امید به زندگی مهم دانست.

شمس نورایی گفت: پرخوری و استفاده از برنامه‌های غذایی نامناسب در زمان افطار باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود.

وی گفت: امروزه در بسیاری از سفره‌های افطار و مهمانی‌های افطاری انواع شیرینی‌ها و دسرهای رنگارنگ، غذاهای چرب و شیرین نامناسب مانند زولبیا و بامیه، حلوا، حلیم، کره، خامه، مربا، انواع پلو و خورشت‌های چرب استفاده می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: پس از افطار تا زمان سحر توصیه می‌شود نوشیدنی زیاد شامل آب، شیر، آبمیوه طبیعی، خاکشیر و شربت آبلیمو کم شیرین مصرف شود تا از تشنگی و کم آبی بدن در طول روز پیشگیری شود. در صورت تمایل به مصرف تنقلات از انواع مغزها مثل گردو، بادام خام، پسته خام، نخود، کشمش و توت خشک در فاصله افطار تا سحر می‌توان مصرف کرد.

/ 0 نظر / 26 بازدید