ویتامین C غذاها بعد از 24 ساعت نگهداری در یخچال کاهش می‌یابد

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: ویتامین C بسیار حساس است و مقداری از آن در زمان پخت از دست می‌رود. حتی در یخچال نیز بعد از 24 ساعت 45 درصد این ویتامین کاهش می‌یابد که این ویتامین در کاهش افسردگی مؤثر است.

ترابی گفت: سطح منیزیم در بدن افراد مبتلا به افسردگی کمتر از افراد سالم است و به نظر می‌رسد که دریافت منیزیم در کاهش افسردگی مؤثر است.

وی افزود: دانه‌ها، مغزها، حبوبات، سبزی‌های برگ سبز تیره منابع خوب منیزیم هستند. شیر نیز در صورتی که به مقدار کافی مصرف شود، یکی از منابع منیزیم محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: کمبود سلنیم می‌تواند با افسردگی مرتبط باشد. میزان سلنیم غذا بستگی به محتوای آب و خاک هر منطقه دارد همچنین غذاهای دریایی، کلیه، جگر، گوشت قرمز و ماکیان منابع عمده این ماده هستند.

ترابی افزود: مصرف بیشتر سبزی، میوه، مغزها، حبوبات و غلات کامل (سبوس‌دار)، روغن زیتون، دانه‌های خوراکی، ماهی و لبنیات کم‌چرب در مقایسه با مصرف گوشت قرمز پرچرب، لبنیات پرچرب، کره و روغن‌های حیوانی، الگوی غذایی مناسب‌تری برای پیشگیری و درمان افسردگی هستند.

/ 0 نظر / 29 بازدید