مصرف غذا همراه با منابع پروتئینی هوشیاری را افزایش می‌دهد

وی گفت: مصرف هرچه بیشتر کربوهیدرات‌های تصفیه شده خالص در قالب انواع شکلات، شیرینی، آب نبات، بستنی، انواع نوشابه‌ها، شربت‌ها موجب خواب‌آلودگی، شلی و بی‌حالی و عدم تمرکز می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: اگر غذاهای حاوی منابع قندی با مواد پروتئینی مصرف شود، موجب هوشیاری بیشتر در فرد می‌شود مثلاً ماکارونی با گوشت و پنیر رنده شده، شیر با خرما و عسل، ماهی با نان و برنج پخته مصرف شود، موجب سرحالی و هوشیاری فرد می‌شود.

مظهری گفت: بدن افراد با طلوع و غروب آفتاب تنظیم می‌شود و با مصرف بیشتر کربوهیدرات‌های تصفیه شده ریتم بیولوژیکی یا ساعت درونی بدن را مختل می‌کند. آنزیم‌ها و هورمون‌های ساخت و ساز در روز را فعال می‌سازد.

وی افزود: انواع شیرینی، کیک، آب نبات، نوشابه یا آبمیوه‌های شیرین شده، قهوه، کاکائو، سطح گلوگز خون را افزایش داده و موجب تحریک و ترشح بیشتر انسولین می‌شود و با سرازیر شدن انسولین به جریان خون سرعت انتقال گلوکز به درون سلول‌ها بیشتر می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: سرازیر شدن انسولین به جریان خون موجب افت سطح قند خون و کاهش فشار خون می‌شود و فرد را دچار خواب‌آلودگی، کم‌طاقتی، بی‌حوصلگی، ولع بیشتر به مصرف مواد قندی می‌کند و این موضوع نه تنها موجب کاهش یادگیری، بلکه باعث چاقی و افزایش وزن در فرد می‌شود.

/ 0 نظر / 20 بازدید