مصرف شیر در وعده صبحانه بی‌حوصلگی و عصبانیت را کاهش می‌دهد

وی گفت: برای داشتن خواب آرام، پردامنه و آماده‌سازی مغز برای یادگیری بیشتر و یادآوری آسان‌تر می‌توان یک لیوان شیر، یک عدد سیب، هویج، یک دانه خرما و یک قاشق مرباخوری عسل قبل از خواب مصرف کرد.

این متخصص تغذیه گفت: برای خواب بهتر می‌توان از مخلوط آب کاهو و سیب استفاده کرده و آرامش را برای خود فراهم ساخت یا از سایر فرآورده‌های لبنی مثل ماست و دوغ استفاده کرد.

مظهری افزود: ظرفیت، توان یادگیری، هوش و استعداد زمینه ارثی دارد ولی عوامل مختلف طبیعی به خصوص نوع، مقدار، کیفیت مواد خوراکی روزمره، تناسب، تعادل و تنوع در تمام دوران‌ زندگی بر قدرت فعالیت‌های مغز تأثیرگذار است.

مظهری اضافه کرد: بدن افراد با طلوع و غروب آفتاب تنظیم می‌شود. مصرف هرچه بیشتر کربوهیدرات‌های تصفیه شده موجب اختلال در ریتم بیولوژیکی یا ساعت درونی بدن می‌شود و آنزیم‌ها و هورمون‌های ساخت و ساز در روز را فعال می‌سازد.

وی افزود: انواع شیرینی، کیک، آب نبات، نوشابه یا آبمیوه‌های شیرین شده، قهوه، کاکائو، سطح گلوگز خون را افزایش می‌دهند و موجب تحریک و ترشح بیشتر انسولین می‌شوند که با سرازیر شدن انسولین به جریان خون، سرعت انتقال گلوکز به درون سلول‌ها بیشتر می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: سرعت انتقال گلوکز به درون سلول‌ها موجب افت سطح قند خون می‌شود که کاهش فشار خون را به همراه دارد و فرد را دچار خواب‌آلودگی، کم‌طاقتی، بی‌حوصلگی، ولع بیشتر به خوردن مواد قندی می‌کند و این موضوع نه تنها باعث کاهش یادگیری می‌شود بلکه زمینه چاقی و افزایش وزن را نیز در فرد ایجاد می‌کند.

/ 0 نظر / 15 بازدید