مصرف نوشابه جذب کلسیم را کاهش می‌دهد

مینا مینایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: مصرف بی‌رویه نوشابه نیز به خصوص همراه با غذا علاوه بر سیری کاذب جذب مواد مغذی مانند کلسیم را کاهش می‌دهد.

وی همچنین گفت: می‌توان در میان وعده کودکان از موادی نظیر انواع غلات بو داده مانند برنجک، ذرت بو داده، گندم برشته، انواع بیسکوئیت ساده و سبوس دار حتی الامکان بدون کرم، کیک و کلوچه‌های خانگی، حبوبات بو داده و برشته مانند عدس برشته شده و نخودچی، انواع مغزها مانند گردو و فندق، (این مواد می‌توانند بخشی از پروتئین‌ مورد نیاز روزانه را تأمین کند)، شیر همراه با بیسکوئیت، کیک یا کلوچه، انواع میوه‌های تازه و خشک مثل سیب، پرتقال، خرما، توت، برگه‌ها، قیسی و انجیر استفاده کرد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: انواع ساندویچ‌های تهیه شده با سبزی‌های مختلف، مثلاً نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و گوجه فرنگی، نان و پنیر و خیار، نان و تخم‌مرغ و گوجه فرنگی، آبمیوه‌های طبیعی (آبمیوه‌های صنعتی معمولاً فقط حاوی شکر، آب و اسانس است)، سالاد شامل انواع سبزی‌ها به همراه یک یا دو قاشق ماست خنک، دوغ (یک نوشیندنی سالم و جایگزین نوشابه‌های صنعتی) هستند.

مینایی گفت: از دادن مواد غذایی شور و چرب، مثل پفک، چیپس و سایر تنقلات کم ارزش غذایی جداً باید خودداری کرد، به دلیل اینکه خوردن این مواد غذایی اشتهای کودک را کم کرده و باعث می‌شود تا نتواند غذای اصلی خود را بخورد.

/ 0 نظر / 20 بازدید