هشدار : مصرف قرص‌های آرام بخش شیوه‌ مؤثر درمان بدخوابی نیست

وی اضافه کرد: استفاده از داروهای مختلف و قرص‌های به اصطلاح خواب آور و آرام بخش نمی‌تواند، شیوه‌ مؤثر درمان بدخوابی برای همیشه باشد.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور اضافه کرد: وابستگی به داروهای خواب آور و آرام بخش در درازمدت می‌تواند، پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته باشد. مهم این است که انسان بدون استفاده از داروی خاصی بتواند شب‌ها خواب آرام و راحتی داشته باشد.

افروز افزود: چگونگی‌ خواب شب انسان بر نحوه فعالیت‌های روزانه‌اش اثر می‌گذارد و همین‌طور کیفیت خواب شبانه انسان بر چگونگی فعالیت‌های فکری و حرکتی روزمره آن تأثیرگزار است.

وی گفت: توکل به خدا، مثبت اندیشی و امیدوار بودن به آینده‌ای مطلوب، اعتماد به نفس و تأسف نخوردن برای از دست رفته‌ها و اندیشیدن به وضعیت مطلوب و تلاش برای رسیدن به مطلوب‌ها و بها دادن به تلاش و نه به صرف نتیجه‌ کار، راز و رمز سعادتمندی، آرامش دل و بهره‌مندی از خواب راحت است.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور اضافه کرد: قبل از خواب مایعات کافئین دار مصرف نشود و مصرف نوشیدنی‌هایی همچون قهوه، چای پررنگ و نوشابه می‌تواند، بدخوابی شبانه را به همراه داشته باشد و برای پیشگیری از آثار این مواد بهتر است، حداقل از 3 ساعت مانده به زمان خواب از مصرف آنها خودداری شود. دود سیگار نیز می‌تواند، بدخوابی شبانه را به همراه داشته باشد.

/ 0 نظر / 8 بازدید